סובלים מאבנים בכליות? יש לנו את הפתרון בשבילכם

אבנים בכליות - דרך הכושר

יום אחד אולי אתם מרגישים צריבה בשתן או כאב עז בבטן התחתונה שמחריף מיום ליום. חשוב מאוד להיות קשובים ומודעים לשינויים בגוף ולסימנים שעשויים להצביע על היווצרותם של מחלים שמתגבשים והופכים לאבנים בכליות. תופעה לא סימפטית כלל שיכולה להיות גם מסוכנת. האבנים יכולות לחסום את זרימת השתן ומכאן הכאב הבלתי נסבל. אגב, אתם לא לבד כי ממחקרים עולה שלאחד מבין עשרה אנשים יהיו אבנים בכליות!

קיימים סוגים שונים של אבנים בכליות ואלה יכולים להיווצר בנסיבות שונות משתנה מאדם לאדם בין אם מדובר בגנטיקה או אכילה של מזון עתיר בחלבון ונתרן או מחלות רקע מסוימות. לרוב מטפלים באבנים בכליות בפרוצדורות פולשניות במהלכן מנסים לרסק את האבנים כך שיוכלו להפוך לחלקיקים קטנים ולצאת בדרכי השתן. אבל גם אם נפטרתם מהבעיה שהטרידה את מנוחתכם הרי שחשוב לדעת שהיא יכולה לחזור על עצמה ועל פי סטטיסטיקות, 50% ממי שסבל מאבני כליות יחזור לסבול מאותה תופעה בדיוק.
לשינויים בהרגלי החיים יש חשיבות רבה במניעת התופעה וכדאי לאמץ הרגלים בריאים יותר וכן לבחון אפשרות של נטילת תוספים, שיכולים לסייע במניעת היווצרות חוזרת של אבנים בכליות. לפניכם מספר המלצות תזונתיות וטיפוליות:

שינויים בתפריט שיכולים לעזור

נתחיל מהתפריט התזונתי שיש לו השפעה רבה על עידוד היווצרות אבני כליות או מניעתם. מחקרים הצביעו על כך שמאכלים עתירי חלבון, סוכר ונתרן וכן מאכלים משומרים ומעובדים עשויים להשפיע לרעה על המצב כמו גם מאכלים שגורמים למצבי התייבשות. לכן, כדאי להסיר אותם מהתפריט. הימנעו במיוחד ממוצרי סויה, אגוזים או זרעים, קטניות כמו עדשים או שעועית והגבילו את צריכת המלח. במקביל חשוב מאוד לאפשר צריכת נוזלים גבוהה כדי למנוע מצבי התייבשות ואם יש נוזלים שנחשבים ידידותיים יותר למצב הבריאותי הנ"ל הרי אלה הם מיצים כמו מרימון, בזיליקום, לימון וסלרי. כמו כן, כדאי להגביר את הצריכה של מזונות עשירים בסידן שיכול להקטין את כמות האוקסלט בשתן. חשוב לשלוט במינונים של המזון וכן לעסוק בפעילות גופנית על בסיס קבוע לשמירת משקל גוף תקין, כיוון שמחקרים הוכיחו שבעלי משקל עודף נמצאים בקבוצת סיכון לאבנים בכליות. באופן כללי כדאי לדעת גם שההמלצות התזונתיות קשורות לסוג האבנים מהם סבלתם. כך למשל, אם היו לכם אבני סידן אוקסלט כדאי שתמנעו ככל שניתן מתרד, סובין חיטה ובוטנים ואם אלה היו אבני סידן פוספט יש להגביל נתרן ובעיקר הגבלת חלבון מהחי כמו ביצים, בשר בקר וחלב.
אם החלטתם לעסוק בספורט חשוב שתדעו שזיעה מובילה לאיבוד נוזלים וזו סיטואציה לא טובה לאבנים בכליות ולכן, נסו להימנע מיוגה חמה או שהייה בסאונה ולאחר אימון חשוב מאוד להחזיר את הנוזלים שאבדו באמצעות שתייה מרובה ושמירה על לחות. כדאי לנסות לשתות לפחות כ-8 כוסות מים ביום.

תוסף תזונה המפחית היווצרות מחודשת של אבני כליה

חברת מדיטק מציעה גם תוסף שיכול לסייע המכיל פוטסיום ציטראט – זהו רכיב חשוב המסייע בהיווצרות אבנים חדשות ולמעשה, על פי מחקרים, פוטסיום ציטראט מפחית ב 93% היווצרות של אבני כליה חדשות כל עוד כמובן נוטלים אותו כטיפול מונע ובאופן קבוע. השימוש יכול להפחית התקפי כאב בשל עווית כליתית, הוא מעלה את ה-PH בשתן וכך עוזר בטיפול ומניעת אבני חומצה אורית ואבני ציסטין וכן יכול להעלות את רמות הציטראט בשתן ולעזור בעיכוב היווצרותן של אבני סידן אוקסלט וסידן פוספאט.
אל תתפשרו על תוספים שיעזרו לכם ועל הרגלי חיים נכונים במניעת אבנים בכליות.

הערה חשובה: יש להיוועץ עם רופא ו/או מומחה בתחומכם.

ייעוץ חינם, תוכן, חדשות
לשיחת ייעוץ

מלאו פרטים ונחזור אליכם עם פרטים בזמן הקרוב

דרך הכושר

פוסטים נוספים